Administrația Fondului de Mediu (AFM) a transmis Primăriei Sibiu lista persoanelor fizice care s-au înscris pe site-ul AFM în programul “Casarea autovehiculelor uzate”, cunoscut ca Rabla Local. Un număr de 649 de sibieni sunt incluși pe această listă.
Aceștiasunt așteptați în perioada 9-23 octombriesă depună documentele necesare încasării stimulentului de 3.000 de lei. Precizăm că pot primi acest stimulent doar cei care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: s-au înscris pe site-ul AFM, întrunesc condițiile de eligibilitate menționate la art. 9 și 10 din Ghidul definantareși își exprimă acordul privind participarea în Program,completândformularele disponibile pe portalul www.sibiu.ro, secțiunea Rabla Local de pe pagina principală, care va fi disponibilă începând de luni, 9 octombrie.
Cum se pot depune documentele?
- Online, pe www.sibiu.ro, secțiunea Rabla Local de pe pagina principală (activă de luni, 9 octombrie SAU
- Pe adresa de email pms@sibiu.ro atașând documentele necesare, inclusivDeclarația pe propria răspundere privind eligibilitatea SAU
- Fizic, în format tipărit, la Centrul de Informații pentru Cetățeni, conform următorului program:
- Luni și miercuri între orele 8.00 – 17.00
- Marți și joi între orele 8.00 – 16.00
- Vineri între orele 8.00 – 14:30
Ce documente trebuie să pregătiți și să depuneți?
- Copie după cartea de identitatea proprietarului mașinii sau împuternicitul acestuia prin procură notarială;
- Actele de înmatriculare ale autovehiculului – cartea tehnică și talonul
- Certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că nu există datorii la bugetul de stat, respectiv eliberat de Administrația Finanțelor Publice
- Acordul scris cu privire la participarea în program, pe formularul pe care îl găsiți încărcat în program.
- Cazier judiciar care să ateste faptul că solicitantul de finanțare nu este condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, eliberat de Poliția Română – original sau cazier judiciar digital www.ghiseul.ro sau https://hub.mai.gov.ro/
- Un extras de cont bancar, necesar pentru indicarea contului în care se va face ulterior plata stimulentului, dacă solicitantul îndeplinește criteriile.
Care sunt pașii următori, după ce depuneți documentele:
- Comisia constituită la nivelul Primăriei Sibiu va verifica documentele depuse de cetățeni în perioada 25 octombrie – 15 noiembrie, fiind posibilă solicitarea de clarificări din partea cetățenilor;
- Dacă îndepliniți criteriile din Ghidul AFM, veți fi invitat la sediul Primăriei Sibiu pentru a semna contractul de finanțare și veți prezenta originalul documentelor transmise online
- Va trebui să casați autovehiculul uzat, numai prin intermediul colectorilor autorizați
- Autovehicululcasat trebuie să fie radiatatât din circulație, cât și din evidența fiscală a Municipiului Sibiu.
- Dovada radierii din circulațiese depune la Centrul de Informații pentru Cetățeni al Primăriei Sibiu, sau pe adresa de email pms@sibiu.ro, sau pe online pe portal. Fără aceastădovadă nu se va putea face plata stimulentului de casare.
- Primăria Sibiu va vira cei 3.000 de lei, stimulentul de casare, în contul indicat pe extrasul de cont pe care l-ați depus.