Conferința „Transformarea digitală a organizațiilor – Soluții de informatizare și oportunități de finanțare” a fost organizată la Oradea de parteneriatul format din compania SIMAVI membră UNPR și Camera de Comerț și Industrie Bihor, sub înaltul Patronaj al Uniunii Naționale a Patronatului Român și s-a bucurat de prezența a zeci de participanți din sectorul de stat și privat. Evenimentul a fost un bun prilej de informare, într-un moment în care România este la început de drum în privința absorbției de fonduri destinate digitalizării administrației publice și operatorilor privați.

Funcționarul robot și încasările de taxe de la distanță constituie deja realitățile unei lumi în plină digitalizare. De asemenea, arhivarea electronică a documentelor sau utilizarea de soluții de tip ERP (Enterprise Resource Planning) contribuie la o eficientizare a activităților în organizații, indiferent că sunt publice sau private.

Procesul de transformare digitală nu este lipsit de piedici, reticență și neîncredere, dar, pe măsură ce românii se adaptează tot mai rapid la soluțiile digitale, este tot mai evidentă necesitatea ca sectorul public să facă mai rapid pașii necesari în adoptarea tehnologiilor care simplifică munca funcționarului și reduc timpul de așteptare pentru cetățean.

Modul în care soluțiile tehnologice pot eficientiza procesele în organizații, private sau publice, a fost tema conferinței „Transformarea digitală a organizațiilor. Soluții de informatizare și oportunități de finanțare”, desfășurată în 28 noiembrie, la Oradea. Participanți au fost manageri și responsabili IT ai unor companii locale, directori de instituții publice, reprezentanți ai administrațiilor locale.

Echipa SIMAVI, furnizor de soluții de informatizare, alături de specialiști cu vastă experiență în domeniul consultanței proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile, de Uniunea Națională a Patronatelor din România (UNPR) și de Camera de Comerț și Industrie (CCI) a județului Bihor au abordat împreună cu participanții teme care se constituie drept piedici în implementarea proiectelor de digitalizare.

Dosarul cu șină vs. Computer

Reprezentanții SIMAVI au făcut o prezentare de produse, dar și o exemplificare a modului în care instituțiile își pot interconecta sistemele, astfel încât cetățeanul să nu mai fie obligat să se prezinte la mai multe instituții pentru rezolvarea aceleiași probleme.

SIMAVI dezvoltă și implementează soluții IT și a lansat cel mai nou ERP românesc, 100 % adaptat economiei și legislației din țara noastră. Sistemul informatic integrat SVAP2025 aduce o economie de timp de peste 90% în rezolvarea cerințelor financiare, administrative și de gestiune a resurselor umane.

Participanții la conferință au fost interesați și de finanțările disponibile pentru achiziția de soluții de informatizare, dar și de maniera în care o colaborare cu un consultant pentru un proiect cu finanțare europeană poate fi una reușită.