Naționala Feminină de Fotbal a României a încheiat această ediție UEFA Women’s Nations League sub umbrela campaniei de promovare „Modele de Femeie”, în cadrul căreia Naționala Feminină a promovat în mod activ egalitatea de șanse în sport.  

Campania „Modele de femeie” și-a propus să aducă în prim-plan importanța combaterii stereotipurilor de gen din fotbal și din societate în ansamblu. Credem că fotbalul, ca și chirurgia, aviația sau orice alt teritoriu tradițional masculin, este același pentru bărbați și femei. Aceleași reguli, același balon, aceeași emoție pusă în joc. Prin campania „Modele de femeie”, Naționala Feminină de Fotbal a încurajat orice femeie, indiferent de domeniu, să-și spună povestea, să arate lumii cum a depășit prejudecățile care i-au pus piedică.  

Campania a avut în centru modelul fotbalistelor Naționalei României, care doboară bariere pe terenul de fotbal și în afara lui. Jucătoarele au avut un rol activ în promovarea mesajului de normalizare a prezenței femeilor în fotbal și au împărtășit poveștile personale despre provocările și succesele din propriile cariere.  

Campania s-a desfășurat pe o perioadă de trei luni, în care, pe lângă meciurile Naționalei Feminine, au avut loc evenimente și concursuri pentru suporterii tricolori. Evenimentul de lansare a avut loc la sediul Federației Române de Fotbal, adunând două jucătoare – Ștefania Vătafu și Ioana Bortan – și selecționerul Naționalei Feminine, Cristian Dulca, președintele Federației Române de Fotbal, Răzvan Burleanu, și pe Oana Băluță, cercetătoare specializată în gen și politică.    

Prin evenimentul „Pasa de empowerment”, peste 180 de copiii au avut ocazia să interacționeze cu jucătoarele Naționalei Feminine și să participe la activități interactive de promovare a sportului, spiritului de echipă, fair play-ului și importanța unei atitudini pozitive. Evenimentul le-a oferit celor mici oportunitatea de a asculta poveștile inspiraționale ale jucătoarelor și de a simți bucuria jocului de fotbal.  Evenimentul a avut loc în luna octombrie, în 3 școli din Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța. 

Seria de concursuri „Noul fotbal”, Viitoare modele, Raftul cu povești și Tribuna fanilor, a adunat peste 200 de înscrieri. Câștigătorii s-au bucurat de zeci de premii din partea Naționalei: bilete la cele trei meciuri disputate pe Stadionul Arcul de Triumf, tricouri personalizate cu numele câștigătoarelor, seturi de antrenament. 

Iată câteva dintre scandările câștigătoare ale concursului „Tribuna fanilor”, care au fost afișate și în interiorul stadionului, în timpul meciului România – Croația: https://fb.watch/oVmqNiqNUu/

În cadrul campaniei „Modele de femeie” s-au implicat zeci de influenceri locali care au susținut cauza și și-au încurajat comunitățile să susțină Naționala Feminină a României pe întreaga perioadă a desfășurării campaniei. Delia Matache, Silviu Faiăr, Ana-Maria Brânză, Andrei Roșu, Sabina Teodora, Robert Ștefănescu și Otravă s-au aflat printre susținătorii de seamă a campaniei „Modele de femeie”. 

Toate acestea ne dau încredere că investițiile în fotbalul feminin și promovarea unor modele dedicate din cadrul sportului vor inspira generațiile viitoare de fotbaliste și vor consolida poziția femeilor în sport și oriunde.