Practic în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.
Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.
Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni.
Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13:
Tronsonul 1: #Boița (Autostrada #Sibiu – #Pitești) – #Avrig – #Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km,
Tronsonul 2: #Mârșa (DJ105G) – #ArpașudeJos (DN1) în lungime de 19,92 km,
Tronsonul 3 (Arpașu de Jos (#DN1) – Sâmbăta de Sus (#DJ105B) în lungime de 17,61 km,
Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus (#DJ105B) – #MunicipiulFăgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).
Finanțarea este asigurată din Programul Transport (#PT), iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu Fagaras
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu- Fagaras si DN1
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Fagaras
– 2 Centre de intretinere si coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spatii de servicii S3
– 2 spatii de servicii S1
#CNAIR#investitii#dezvoltare#fondurieuropenenerambursabile#CristianPistol