Liceul Româno-Finlandez ERI, primul liceu privat din Sibiu, parte din Fundația Didactica, și-a deschis porțile și va pregăti elevii după modelul educațional finlandez.
Clasele vor avea maximum 20 de elevi, care pot opta fie pentru profilul Matematică-Informatică, fie pentru cel de Științe Sociale; înscrierile încep de la 1 februarie 2024.
Radu Szekely, cofondatorul Școlilor Româno-Finlandeze ERI: „Durata unei ore de curs va fi de 75 de minute, ceea ce va permite profesorilor să organizeze învățarea în diverse moduri în timpul unui curs, să combine metode, dar mai ales să lucreze la partea de consolidare, astfel încât învățarea chiar să se producă în clasă, nu prin teme pentru acasă sau în timpul liber.”

Sibiu, 30 ianuarie 2024: Fundația Didactica, un pionier în introducerea principiilor sistemului de învățământ finlandez în România din 2016, anunță deschiderea Liceului Româno-Finlandez ERI.
Inspirat de filosofia educațională a Finlandei, acest liceu vizează pregătirea elevilor pentru provocările viitorului printr-o abordare modulară și personalizată a învățământului.

Anunțul privind deschiderea liceului din toamna anului școlar 2024-2025 a avut loc luni seara, la sediul Școlii Gimnaziale ERI, în cadrul unui eveniment care a reunit părinți, profesori, parteneri și colaboratori, precum și echipa de management ERI.

Liceul adoptă o structură modulară dinamică și flexibilă, care permite adaptarea rapidă la tendințele educaționale globale și la nevoile individuale ale elevilor. Fiecare dintre cele cinci module de învățare va dura șapte săptămâni, din care ultima va fi dedicată evaluărilor complexe ale competențelor dezvoltate, evaluări realizate predominant prin proiecte și activități de grup, practice.

Elevii vor putea studia fie la profilul Matematică-Informatică, fie la Științe Sociale, fiecare cu multiple oportunități de carieră de la inginerie și medicină până la sociologie și marketing digital.
Portofoliul de absolvire va include diploma de bacalaureat, completată de certificări de competențe în domenii relevante.

Metodologia, inspirată de modelul educațional finlandez, este aplicată într-un mediu de învățare personalizat, cu clase reduse, de maximum 20 de elevi. Liceul promovează învățarea practică prin parteneriate cu sectorul economic, program de mentorat în afaceri și oferă cursuri opționale variate pentru dezvoltarea multidimensională a elevilor.

Din echipa care a contribuit la dezvoltarea proiectului liceului fac parte Ari Pokka, expert cu peste 25 de ani de experiență în sistemul finlandez de educație și membru al Consiliului de Administrație ERI, Radu Szekely, cofondator al Școlilor Româno-Finlandeze ERI, expert în educație și fost secretar de stat în Ministerul Educației, alături de Laura-Maria Ierulescu, director educațional al Liceului ERI, Daniela Pitariu, director general al Școlilor ERI, echipa de management ERI, alături de alți specialiști în educație.

Directorul educațional al Liceului ERI, profesoara Laura-Maria Ierulescu, subliniază angajamentul instituției pentru „o educație personalizată și de înaltă calitate, care pregătește fiecare tânăr să devină un cetățean global și responsabil, valorificându-și potențialul. Ne propunem să descoperim împreună bucuria învățării, să construim o școală adaptată nevoilor elevilor ei și lumii moderne”.

Elevii Liceului ERI sunt formați să fie responsabili, creativi, curioși și rezilienți, cu o viziune globală și o mentalitate de învățare pe tot parcursul vieții. Procesul de admitere reflectă aceste valori, începând cu o scrisoare de motivație și evaluări academice, până la interviuri finale care confirmă angajamentul reciproc pentru excelență. Admiterea va avea loc în două sesiuni: prima se va derula în perioada februarie – mai, iar a doua în luna august.

Prezent la eveniment, cofondatorul Școlilor Româno-Finlandeze ERI, Radu Szekely, a declarat: „Elevii vor putea veni la școală de la ora 07.30, însă cursurile vor începe la ora 9, pentru respectarea ritmului natural pentru procesul de învățare. În plus, durata unei ore de curs va fi de 75 de minute, ceea ce va permite profesorilor să organizeze învățarea în diverse moduri în timpul unui curs, să combine metode, dar mai ales să lucreze la partea de consolidare, astfel încât învățarea chiar să se producă în clasă, nu prin teme pentru acasă sau în timpul liber”.

Consultantul educațional, expert finlandez în educație, Ari Pokka, accentuează: „Conceptul liceului este o extensie naturală a valorilor fundamentale ale școlii ERI, implementând Curriculumul Național într-o manieră inovatoare, prin abordări pedagogice finlandeze. Elevii noștri vor beneficia de un mediu academic de excepție și de oportunități variate de îmbogățire intelectuală pe durata celor patru ani de studiu. Ei vor explora domeniul relațiilor internaționale și vor dobândi o înțelegere aprofundată a mediului profesional, având posibilitatea să se concentreze intens pe domeniile lor de interes. În momentul alegerii direcției în carieră, elevii ERI vor fi echipați nu doar cu acele cunoștințe necesare pentru a face alegeri înțelepte pentru viitorul lor, dar și cu competențe esențiale pentru a se angaja într-un proces de învățare continuă pe tot parcursul vieții, contribuind la domeniile pe care le vor alege nu doar ca beneficiari și partizani ai cunoașterii, ci și ca inovatori și lideri”.

Înscrierile la Liceul ERI încep din luna februarie și sunt deschise elevilor care își doresc să facă parte dintr-un mediu academic performant și, totodată, dintr-o comunitate unită, pe parcursul unei călătorii educaționale care îi va echipa cu abilitățile necesare pentru a naviga cu succes prin schimbările rapide ale societății.


Școala Româno-Finlandeză ERI (https://www.eri.school/) a fost înființată de Fundația Didactica și funcționează în baza autorizației ARACIP, în Sibiu, începând cu anul 2016, iar în Brașov, din toamna anului 2022. De la înființare, școala și grădinița și-au construit reputația unui mediu educațional profesionist, atât în comunitatea locală, cât și la nivel național și internațional. Parteneriatele dezvoltate în educație, cu actori reprezentativi din Finlanda și România, consolidează legăturile dintre învățământ, cercetare și inovație, aducând valoare adăugată în creșterea capacității instituționale și a formării cadrelor didacti