Ministrul Culturii, Raluca Turcan, invită experții în domeniul producției de film să își exprime intenția de a participa în cadrul Comisiei de Film în România care va soluționa proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor privind sprijinirea producției de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea de apel de proiecte organizată în anul 2024
ANUNȚ PRIMIRE SCRISORI DE INTENȚIE PENTRU COMISIA DE FILM ÎN ROMÂNIA
Având în vedere dispozițiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39 din 24 mai 2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România (în continuare „O.U.G. nr. 39/2023”) în baza art. 3 din O.U.G. nr. 39/2023 și art. 12 din. H.G. nr. 421/2018,
Ministerul Culturii anunță primirea scrisorilor de intenție pentru membrii Comisiei de Film în România, care vor participa la soluționarea proiectelor depuse în cadrul schemei de ajutor privind sprijinirea producției de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea de apel de proiecte organizată în anul 2024.
Persoanele interesate și care îndeplinesc cerințele de eligibilitate pot transmite CV-urile, însoțite de o scrisoare de intenție de o (1) pagină, la adresa: film@cultura.ro, în perioada 10 – 21 iunie 2024.
Comisia de Film în România va fi constituită dintr-un număr de 7 membri, numiţi prin ordin al ministrului culturii, pentru un mandat de 1 an, care poate fi reînnoit consecutiv o singură dată. Prin același ordin al ministrului culturii se vor desemna și doi supleanți.
Pentru a fi eligibile, persoanele interesate trebuie să se numere printre personalităţi din mediul universitar, reprezentanţi ai mediului cultural şi artistic, persoane cu experienţă în domeniul cinematografiei, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale specializate în politici publice, persoane cu experienţă în afaceri, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale specializate în politici publice, jurişti, economişti cu experienţă în domeniul finanţe/contabilitate şi auditori cu experienţă de minimum 3 ani în domeniul ajutoarelor de stat.
Persoanele interesate a face parte din Comisia de Film în România, precum şi membrii familiilor acestora și rudele până la gradul doi inclusiv nu pot participa în nicio calitate la realizarea supus analizei.
Pentru evitarea conflictelor de interese, pe perioada exercitării mandatului, membrii Comisiei nu vor participa la analizarea/soluţionarea proiectelor atunci când se află în una dintre următoarele situaţii:
a)au participat, în orice calitate, la realizarea unui proiect pe care sunt chemaţi a-l soluţiona;
b)membrii familiilor acestora sau rudele până la gradul al II-lea inclusiv au participat, în orice calitate, la realizarea unui proiect pe care sunt chemaţi a-l soluţiona;
c)proiectul supus analizei vizează documente la a căror pregătire, elaborare, adoptare sau verificare au participat sau participă aceştia, soţul ori soţia sau rudele sau afinii până la gradul al II-lea inclusiv;
d)au avut în ultimii 2 ani sau au o relaţie contractuală, în desfăşurare, inclusiv un raport de serviciu, cu solicitantul sau cu persoane fizice ori juridice care au calitatea de elaborator, comanditar sau beneficiar al respectivelor proiecte.
În cazul în care, pe parcursul exercitării mandatului, un membru constată faptul că se află în una dintre situaţiile meționate anterior, acesta se va retrage din ședințele comisiei la momentul dezbaterilor proiectului respectiv, atribuțiile sale urmând a fi asigurate de unul dintre membri supleanți.